Faceți căutări pe acest blog

joi, 5 martie 2015

Din căcat (scuzați!) bici ...

   ... și mai face și trosc!


   Ne-am întrebat de multe ori, de unde au atât de mulți bani unii bugetari! Ne-am întrebat și nu am primit răspuns decât indirect, atunci când procurorii au spus că este timpul să întrebe și ei!
   Așadar, ca să nu spuneți că nu v-am spus, vrem să vă prezentăm ce se întâmplă în București, pe o linie dreaptă în lungime de un kilometru: apoi, ne putem întreba ca proștii, de unde mama dracului au niște lefegii ai statului atâția bani, în timp ce tu, angajat onest (la o multinațională) și mult mai bine plătit decât ei, abia dacă-ți tragi sufletul de azi pe mâine!
   Să începem, dară, să străbatem împreună sub o mie de metri în linie dreaptă ...
   Intresecția bulevardului Obregia cu aleea Terasei:
   Ce vedem noi? Noi vedem un bloc nou nouț, răsărit lângă unul vechi vechiuț: s-au respectat normele de distanță între clădiri?
   Nu se pare!
   A fost terenul vreunui particular?
   Greu de crezut, zona având cam 50 de ani, timp în care toți foștii posesori de case și terenuri din zonă (puțini câți au fost) și-au cam rupt dinții încercând să obțină ceva din ce li s-a luat!
   Apoi, la doar câțiva metri distanță, la intersecția Obregia cu strada Dragoș Mladinovici, iată:
   Mândru se ridică un bloc pe locul ocupat până nu de mult de o construcție provizorie amplasată cu câțiva ani în urmă pe un spațiu verde!
   Continuăm plimbarea și, iată încă o chestie interesantă:
   Fix în mijlocul unui bine întreținut spațiu verde, încep lucrările pentru un nou bloc, la intersecția străzilor Mladinovici și Străduinței!
   Însă cireașa de pe tort, bomboana de pe colivă, asul din mânecă, abia urmează! Adică:
   Pentru cine nu vede suficient de bine, vom traduce noi ce scrie:
CONSOLIDARE ȘI SUPRAETAJARE CONSTRUCȚIE EXISTENTĂ, REZULTÂND UN IMOBIL S+P+4E CU FUNCȚIUNEA LOCUINȚE COLECTIVE APARTAMENTE
CU 2 (nu cu două, că-i cade mâna!) CAMERE.
BENEFICIAR PF M NICOLAE (!?!)
AUTORIZAȚIE 643/83815/03/12/2014
ELIBERATĂ DE:
PRIMĂRIA SECTORULUI 4
   Clar?
   V-ați lămurit?
   Aveți ceva de adăugat?
   Foarte bine că nu mai aveți nimic de spus, ba chiar ar trebui să fiți încântați că primăria a eliberat autorizația pe trei decembrie 2014 și după nici trei luni deja se lucrează!
   Foarte bine!
   Bravo!
   Dar mia de metri nu s-a terminat aici pe aleea Ciceu, așa că vă spunem noi ce pute:
CONSTRUCȚIA CE SE CONSOLIDEAZĂ ȘI SE SUPRAETAJEAZĂ, ESTE UN FOST WC PUBLIC SUBTERAN!
ȘI ATÂT!
ADICĂ SE POATE FACE AȘA CEVA DINTR-UN FOST CLOSET?
DAR DE CE NU SE FACE UN GARAJ PENTRU COLECȚIA DE MAȘINI DE EPOCĂ?
SAU ARE?
 
   Ω
 
   Ca o ultimă și probabil inutilă adăugire, mai spunem doar trei lucruri!
   Primul: zona, a aparținut unor CAP-uri până în 1960 - 1965, fiind trecută de la cooperativele Jilava, Popești Leordeni, etc la municipiul București, așadar proprietari individuali sunt cam greu de găsit.
   Al doilea: majoritatea, enorma majoritate a celor ce locuiau în zonă atunci când s-a hotărât extinderea orașului în sud, își ridicaseră - după obiceiul pământului - câte o căsuță din chirpici, căsuță prăpădită și fără acte, pregătiți să plătească una două amenzi și apoi să intre în legalitate.
   Al treilea: inițial, cartierul a fost foarte bine gândit, fiind aerisit, cu locuri de joacă, de parcare, spații comerciale, adică în 1965 era de-a dreptul modern, iar suprafața construită era de câteva ori mai mică decât cea verde. Apoi, în anii 1975 - 1980, niște tovarăși s-au apucat să mai îndesească puțin construcțiile, astfel că ceea ce fusese aproape un parc, s-a transformat cu așa ceva
într-un dormitor sinistru!
   Și nu numai: rețelele de utilități, gândite și executate pentru n utilizatori, dar folosite de 90% din n, au fost în numai câțiva ani suprasolicitate de nX2 utilizatori! Nivelul de confort s-a prăbușit, aglomerația a devenit un fenomen constant, presiunea pe rețelele de utilități, de aprovizionare și de drumuri a ajuns insuportabilă!

   Iar acum, pentru că este muuult mai comod să construiești la 10 metri de rețeaua de apă canal, sau de electricitate sau de termoficare, primăria sectorului 4 dă aprobări de construcție chiar dacă asta va înrăutăți și mai mult condițiile de viață în zonă!
   Dar nu contează, importante sunt mașinile din colecție!
   Drept care, sectorul 4, „gospodărit” cu rea credință, se îndreaptă spre această imagine generală:
 
   În sudul Bucureștiului, într-un sector sufocat de cerșetori și de căutători în gunoaie, într-un sector în care poliția comunitară salută bețivii care beau alcool în public, la colțul străzii, să ne mai mirăm că s-a ajuns ca în fotografia de mai sus?
   Să ne mai mirăm că sectorul patru a devenit feuda unui cumpărător de permise auto?
   Să ne mai mirăm că spațiul verde dispare?
   Să ne mai mirăm că a prins din zborul cocoșului ideea parcărilor și că după ce a mânjit cu bidineaua carosabilul și trotuarele, le-a botezat pompos „parcări”?
   Să ne mai mirăm că pe porcăria asta de parcare-trotuar, pe care nu mă pot plimba pentru că trebuie să fiu cu ochii mari ca să nu mă calce vreo mașină, cetățenii mai și plătesc ANUAL pentru dreptul de a se purta ilegal și imoral?
   Nu, nu ne mai mirăm, pentru că nu s-a construit nimic, nu s-a îmbunătățit nimic, nu s-a câștigat nimic (pentru cetățean): doar au fost plantați câțiva puieți (mai apoi furați!), au fost înșirate câteva garduri metalice (cine le-o fi făcut?) și a fost transformat un maidan în parcul cel mai bine păzit din lume!
   În rest?
   Nimic!
   Asta dorește „Marele Piedone” locuitorilor din patru, asta poate el face pentru locuitorii de pe moșia lui!
   Cât despre
„primarul trebuie să asigure liniștea și curățenia ...”
mai bine să vorbim cu clanul ștoacă, devenit stăpân de necontestat al sectorului!!!
   Probabil ar reuși mai multe! 
 
 
 


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu